A zpíváme dál...

04.09.2015 08:05

I přesto, že na nás číhá řada překážek, autorský zákon nebo pronájem zkušebny, přesto zpíváme dál. Již šestý rok se scházíme a člověk by si řekl, že je normální přijít na první zkoušku bez potřeby berliček jako je upřesnění notového materiálu nebo upevnění informace, že se opravdu v ten zářijový čtvrtek začíná.  Zkrátka se těším a je mi vše celkem jedno. Připadá mi, že hlavní překážkou v naší činnosti jsme mnohdy my sami. Děláme si zbytečné starosti a přesouváme si naše problémy, kterých má každý z nás dost. Co ty děti, které jsou sami doma a já jsem tady, a stejně je nás tu jen polovina. A vůbec mohl jsem dělat něco užitečnějšího a mám tady zpívat pořád to samé už po sté dokola. Navíc už to dávno umím a nechápu proč to mám pořád omílat. Stejně tu zase nejsme všichni. Zase zkouška, jsem unavený z práce a ještě bych měl něco zařídit a někam zajet, nemůžu se ani soustředit, a to ještě mám zpívat a v rytmu, to už vůbec nedám, co anglická slova? se picnu. A vůbec, mě ten repertoár nebaví.....

Koho je to problém? Nikdo kolem Vás to nemůže vyřešit, jen vy sami. Proč si pořád házíme sami klacky pod nohy? Neměl bych něco změnit?

Tedy na první zkoušku dorazilo 5 sopránů, 4 alty, jeden tenor a jeden bas ze 26 zpěváků. Budu se držet toho, že nikomu nebudeme jeho objektivní příčiny neúčasti vyčítat, protože , když to řeknu slušně,  mrzelo to všechny přítomné. Aby sbor zpíval a zvládl písně, které máme na webu vlevo vypsané je nutná do budoucna pravidelná účast všech zpěváků. Koncerty, které nás čekají jsou velice brzy a skoro za dveřmi. Pokud repertoár nebude zvládnutý, má cenu si ještě dělat ostudu, být vynervovaný a plný strachu? Utrácet svůj čas a nakonec čas jsou i peníze? A naskýtá se i řada jiných otázek.

 

Z důvodů výše napsaných ode mne neuslyšíte již žádné nářky a výčitky na docházku do Cantila. Každý je dospělý a zodpovědný za sebe. Každý z nás má také právo dělat rozhodnutí o tom, jak dalece to se zpíváním myslí vážně a do jaké míry ho to uspokojuje a naplňuje. Mnohdy je nutné se něčeho zbavit nebo něco zničit, či překonat, aby jste došli k novému poznání, že na světě je plno krás za které stojí za to žít, jak se to zpívá v jedné písni. K tomu nám může pomoci i hudba a myslím si, že je ze všech múz ta "nejsilnější". Ale to, abychom to dokázali nám múza nepomůže, to musíme zvládnout každý sám za sebe.

Ahoj na příští zkoušce.

 

Luděk